fredag 5. mars 2010

Lappen kjapt?


Jess! Der fikk Sturla endelig tak i kjørelæreren sin. Det er nemlig bare jeg som har førerkort, og nå som jeg nærmer meg termin er dette en smule upraktisk. Han har planlagt å ta dette førerkortet i ganske så mange år, og nå begynner det å haste. Hvis han kjører på (ho-ho!) så får han kanskje tatt førerkortet før terminen - jeg kan jo bare håpe.

Jeg for min del håper på å få litt friere tøyler av å ikke måtte være sjåfør eller sitte på hele tiden. Barnehagen er et stykke borte og vi må som oftest kjøre frem og tilbake. Dvs, jeg må kjøre frem og tilbake hver dag. Til tross for jobb og et fulltidsstudium har jeg måttet ha hovedansvaret for bøtteknotten på 2,5 år både morgen og kveld. I tillegg er det jeg som kjører til butikken, kjører Sturla til toget, kjører til og fra barnevakter, fester og kinoturer, blir sendt ut på oppdrag for å skaffe og ordne alt mulig som det trengs bil for å få tak i.

Men selvfølgelig, så fort han får førerkort blir det vel full diskusjon om hvem som skal disponere bilen til enhver tid, da vi bare har én bil! Takk og lov at jeg eier bilen, for da har jeg vel vetorett? ;)

Apropos å få tak i kjørelæreren; jeg føler det trengs en forklaring her. Sturla hadde nemlig sin første kjøretime i januar en gang. Og så var han bortreist en uke, uken etter tok han kontakt igjen får å få en ny time, da denne kjørelæreren sa at han "måtte gjøre noe papirarbeid" og skulle "ta kontakt når han hadde tid neste gang". Så gikk det tre uker. Uten et ord. Svarer ikke på meldinger og tar ikke telefonen. Jippi. Da røk tidsskjemaet for å få lappen i tide. Men han beklaget så mye og gir han to kjøretimer gratis for "tort og svie", og skal prioritere han fremover, så da går det forsåvidt i orden. Håper jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar