tirsdag 16. mars 2010

NAV - noe for seg selv

OK, NAV er noe for seg selv. Reglene for permisjon kunne vært veldig enkle, men det er de da altså ikke. Derfor har jeg ringt for å få en personlig veiledningstime og få dette ut av veien. Papirene skulle tross alt vært sendt inn for tre måneder siden. Jaja. Så da ringer jeg. Og får snakke med en dame. Og sier at jeg vil ha en veiledningstime angående fødselspermisjon. "Ja, skal vi se, det kan vi nok ordne. Vent litt", sier hun. Og blir borte. I i hvert fall 5 minutter. Før hun fomler tilbake og sier at hun skal få tak i hun jeg må snakke med, og ber meg vente litt til. Etter en stund kommer hun tilbake og mumler for seg selv mens jeg hører masse rasling med papirer. Og så sier hun at hun jeg må snakke med var ute et øyeblikk, og kunne ringe meg tilbake så snart hun kom inn igjen. Så da gir jeg henne opplysningene hun trenger, takker og legger på.

Ja, da skulle man jo vente en telefon innen noen timer, eller hva? Eller nei. NAV har et fortjent rykte. Stengetiden deres kommer og går, og jeg tenker at jeg da må ringe de i morgen igjen for å høre hva som skjer. Men vent! ETTER stengetid ringer en dame meg tilbake. Og vil avtale tid. Og jeg spør om en spesifikk dag, og hun sier jada, ikke noe problem. Før hun sier "vent litt" og blir borte. En stund. Så kommer hun tilbake og sier at de må ringe meg tilbake for å avtale tid i morgen.

OK....? Logikken svant for meg. Så da er det bare å vente da.. Sær måte å drive saksbehandling på spør du meg. Temmelig sløsete med tid og ressurser, virker jo ikke som om de har greie på noen ting når de ikke en gang kan avtale en time om en uke uten at de er i kontakt med meg (minst!) tre ganger og er borte mesteparten av tiden jeg sitter i røret. Jeg begynner å tvile på om en veiledningstime faktisk vil løse noe som helst?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar